Black Learners Advisory Committee


African Nova Scotian Affairs (ANSA) will be sharing short narratives over the next four weeks about various people, history and symbolism of African Heritage.

Week one: What you give you get, ten times over


In the early 1990’s, a group of prominent African Canadian educators formed the Black Learners Advisory Committee (BLAC) to examine the state of African Nova Scotian education.   During the same year, BLAC was appointed by the Government of Nova Scotia to conduct a thorough review of the past and present status of the education of African Nova Scotians, to make recommendations for improvements to the education system, and to identify strategies to meet the needs of all African Nova Scotians.

 

After four years of study and consultations, the Advisory Committee released the BLAC Report on Education: Redressing Inequity—Empowering Black Learners in December 1994 containing a total of 46 individual recommendations, which included: develop courses in African-Canadian history and culture; encourage the hiring of more Black teachers; and make schools more welcoming for Black parents and students. 

Since its release, the report continues to be championed as one of the most important reports on how to resolve educational redress for African Nova Scotian learners.

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Au début des années 1990, un groupe d’éducateurs afro-canadiens en vue a formé un comité consultatif, le Black Learners Advisory Committee (BLAC), pour se pencher sur l’état de l’éducation afro-néo-écossaise. La même année, le gouvernement de la Nouvelle-Écosse a chargé le BLAC d’effectuer un examen approfondi de l’état passé et actuel de l’éducation des Afro-Néo-Écossais, de formuler des recommandations pour améliorer le système éducatif et de définir des stratégies pour répondre aux besoins de tous les Afro-Néo-Écossais.

 

Après quatre années d’étude et de consultations, le comité consultatif a publié en décembre 1994 le BLAC Report on Education: Redressing Inequity—Empowering Black Learners qui contenait 46 recommandations individuelles, dont les suivantes : mettre en place des cours d’histoire et de culture afro-canadiennes, encourager l’embauche d’un plus grand nombre d’enseignants noirs et rendre les écoles plus accueillantes pour les parents et les élèves noirs.

Depuis sa publication, ce document est considéré comme un des rapports les plus importants sur les moyens de redresser la situation éducative des apprenants afro-néo-écossais.


Source:

https://www.ednet.ns.ca/acs

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